woensdag 2 november 2016

Diana Gabaldon: Een echo in de tijd (deel 7)

Nadat hun huis is North Carolina is afgebrand besluit in 1777 de Schotse rebel Jamie Fraser, die in Amerika tijdens de Onafhankelijkheidsoorlog aan de kant van de kolonisten vocht tegen de Engelsen, de strijd op te geven o.a. uit angst om oog-in-oog te staan met zijn bastaardzoon die in het Engelse leger dient. Met zijn tijdreizende vrouw Claire keert hij terug naar Schotland met de bedoeling via pen en drukpers de strijd voort te zetten. Claire's dochter Brianna en haar man Roger hebben eind 20e eeuw heel andere problemen in hun werk en gezin.

De eerste keer dat ik dit verhaal las, had ik het gevoel dat Diana Gabaldon een beetje haast had met schrijven. Ook werden er voor mijn gevoel veel oude stukjes verhaal bij gehaald om een beetje afsluiting te krijgen. Grappig vind ik dat het nu ik het verhaal voor de tweede keer lees, dat gevoel heel anders is. Voordeel is wel, nu ik het verhaal uit heb: nu mag ik in het nieuwe boek beginnen :-)
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten