zondag 27 november 2016

Diana Gabaldon: Met het bloed van mijn hart deel 8, I

De Schotse rebel Jamie Fraser, die in Amerika tijdens de Onafhankelijkheidsoorlog aan de kant van de kolonisten vocht tegen de Engelsen, verschijnt in 1778 in Philadelphia terwijl zijn tijdreizende vrouw Claire dacht dat hij was verdronken en is hertrouwd met Lord John Grey. Dat ze nog steeds dol is op Jamie en hij op haar brengt strijd tussen de twee mannen, terwijl George Washington Jamie vraagt generaal te worden in zijn leger. Maar ook de in het nu levende dochter van Claire en Jamie heeft problemen. Een collega die het op Brianna heeft gemunt, kidnapt haar zoon, waarna haar man terug in de tijd reist om hem te zoeken.

Met mijn verjaardag heb ik dit deel en deel 2 gekregen. Ik was klaar met het lezen van de eerste 7 delen en nu mocht ik in dit deel starten. Even wennen is het wel, de levens en de verhalen van de anderen worden wat groter. Waardoor Claire en Jamie wat meer bijfiguren worden. Dat heeft de pret van het lezen niet gedrukt.Wat ik nu helemaal fijn vind, ik kan gelijk door in deel 2.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten