woensdag 9 augustus 2017

Lieneke Dijhuizen: Dagen van schaamte

Pieter Elting is een geslaagd man: glanzende carrière, groot huis, dure auto. Dan slaat het noodlot toe: op klaarlichte dag wordt hij ontvoerd en vervolgens opgesloten in een lege kamer. Hoewel hij ervan overtuigd is dat hij daar nooit eerder is geweest, komt de plek hem toch bekend voor. Maar waarom is hij hier? Zijn ontvoerders geven hem geen verklaring. Integendeel, hij krijgt de opdracht er zelf achter te komen. Als hem ten slotte de schrijnende reden duidelijk wordt, bekent hij schuld, maar alleen om zijn leven te redden. 

De bibliotheek gaat met haar tijd mee. Vorig jaar heb ik al boeken via de speciale Vakantiebieb app gelezen. Nu kwam ik er achter dat er ook een LuisterBieb app is. Voor beide apps is het zo dat je geen lid van de bibliotheek hoeft te zijn. De vakantiebieb werkt alleen in de maanden juli en augustus voor volwassenen.
De Luisterbieb, voor zover ik het begrepen heb, is het hele jaar te beluisteren. Er worden in een periode een paar recente boeken vrij gegeven voor niet leden. En er zijn ook rechten vrije boeken die je kan luisteren.
Het "lezen" van een luisterboek, een rare gewaarwording. Handen vrij en de buitenwereld weg. Het duurt even voor ik aan de stem van de voorlezer gewend ben. Ik heb geen idee waar het verhaal over gaat en dat gevoel blijft tot een paar hoofdstukken voor het einde...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten