dinsdag 4 september 2018

Edward Hendriks: De afvallige

In een post apocalyptische wereld is Jack ontsnapt uit de campus waar kinderen mogen leren en werken op kosten van de staat. Hij is zijn familie kwijt, net als zijn geloof in het systeem. Nu wordt hij gezocht en is hij een van de “Afvalligen”, de vijanden van de staat die strijden voor iets wat lang geleden verloren is gegaan.

Vanmorgen had ik zin om een nieuw boek te lezen. Iet wiet, waait weg: de keuze is op de Afvallige gevallen. Op mijn gemak gaan zitten met een kop thee. Verslik ik me er bijna in. Hihi, dit hele boek is 10 pagina's groot.. Mijn blik op korte verhalen is sinds het lezen van Hittegolf van Karel Appel wel wat veranderd. Er zijn korte verhalen die het waard zijn om te lezen.

Dit verhaal heeft me aangenaam verrast. Vanaf het begin zit je in de wereld van Jack die voor zijn leven vreest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten