zondag 22 juli 2018

Joost Zwagerman: Zes sterren

De Arbeiderspers
In dit verhaal schetsen de tragikomische belevenissen van Siem Merkelbach, de oprichter en hoofdredacteur van een florerend tijdschrift over hotels in Nederland. Siem is een schelm op leeftijd die van zijn windhandel een levenskunst weet te maken. Op zekere dag wordt hij dood in zijn herenhuis aangetroffen; hij heeft een einde aan zijn leven gemaakt. Zijn neef Justus zet het tijdschrift voort en reist in de voetsporen van Merkelbach langs de vele drie-, vier- en vijfsterrenhotels. Gaandeweg rijzen er steeds meer vragen over zijn oom. 

Wanneer je hier vaker leest, weet je dat ik vaak gewoon een boek ga lezen, zonder me af te vragen wat het voor soort verhaal is. Zo ook dit boek. De eerste pagina's bekroop me het gevoel: "gaat dit ergens heen?" Rond pagina 30 bekroop me het gevoel: "ik wil dit niet verder lezen".
Tegenwoordig doe ik dat dan ook. Ik ga me niet door een boek heen worstelen. Lezen doe ik voor mijn plezier en ontspanning en niet om me te ergeren...
Gelukkig verschillen smaken, ook met lezen 😄



Geen opmerkingen:

Een reactie posten