maandag 18 juli 2016

Diana Gabaldon: Sneeuw en as (deel 6)

'Er verdwijnen altijd wel ergens mensen... De meeste vermisten worden uiteindelijk teruggevonden. Dood of levend. Voor verdwijningen bestaan nu eenmaal verklaringen. Meestal.'

Inmiddels heeft Claire zich met Jamie en dochter Brianna gevestigd in de Verenigde Staten.
Met de Amerikaanse Revolutie op punt van uitbreken, wordt Jamie gevraagd door de Gouverneur om te helpen de kolonisten kalm te houden. James heeft echter van Claire gehoord dat over drie jaar de onafhankelijkheid zal worden uitgeroepen en dat iedereen die trouw is aan de kroon gedood of verbannen zal worden. Een lastig dilemma voor Jamie, en zijn problemen worden alleen nog maar groter als de kolonisten die hij wil helpen ervan overtuigd raken dat zijn vrouw Claire een heks is en haar op de brandstapel willen...

Wederom 1024 pagina's leesplezier. Die verhaal heb ik minder vaak gelezen. Er komen dus regelmatig stukjes in voor, die ik me niet echt kan herinneren. Ik ben de afgelopen weken heerlijk aan het lezen geweest. Doordat het boek zo dik is, leest het het lekkerst aan tafel. Op zich wel goed, anders zou ik rustig de halve nacht in bed liggen lezen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten