zaterdag 25 april 2015

Bette Westera: Krullen en blubbershampoo



Kalle heeft geen vader. Eigenlijk kan dat niet. 'Waarom heb ik geen vader?' vroeg Kalle toen hij zes was aan zijn moeder. 'Iedereen heeft een vader, alleen ik niet. ''Je hebt mij toch?' antwoordde zijn moeder. 'Sommige kinderen hebben nu eenmaal alleen een moeder.' Op de camping komt Kalle Kimberley tegen. Ze gaan samen zwemmen en ijsjes eten. Kimberley vraagt hem waar zijn vader is en Kalle vertelt haar dat zijn vader voetballer is bij Ajax. Eerst gelooft ze hem niet, maar dan gebeurt er iets waardoor zij Kalle wel moet geloven. 'Mijn vader is niet mee,' zegt hij met zijn mond vol ijs.'Mijn moeder ook niet. Die is naar Frankrijk met haar vriendin. Waar is jouw vader?''In Afrika,' zegt Kalle. 'In Afrika?'Kalle knikt.'Wat doet hij daar dan?''Voetballen,' zegt Kalle. Hij haalt een verfomfaaid voetbalplaatje uit zijn broekzak.'Dit is hem,' zegt hij trots. 'Hij zit bij Ajax.''Wat doet hij dan in Afrika?''Voetballen, dat zei ik toch. Voor zijn eigen land. Voor de Afrika Cup.''Echt niet!''Echt wel!'

Hihi, als ik goed op het ienieminie plaatje om mijn ereader gekeken had, dan had ik gezien dat het een kinderboek was. (geschikt voor 6-8 jarigen) Nu merkte ik het toen ik de eerste pagina aan het lezen was. Ach ik vond het leuk geschreven en heb het lekker uit gelezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten