zaterdag 10 november 2012

Kluun: Haantjes

Amsterdam, 1998. Iedereen verdient geld. De beurs floreert, de reclamewereld bloeit, het nachtleven bruist. RoXY en iT zitten wekelijks vol, Amsterdam is on top of the world. In dat jaar beginnen Stijn en Frenk, hun creative & marketing agency Merk in Uitvoering. Het gaat ze voor de wind. Tot Charles 'de schuld van alles' langskomt met een briljant idee voor de GayGames, die in de zomer van 1998 in Amsterdam worden gehouden. Niet gehinderd door enige kennis van de gayscene dan wel door het kritische commentaar van vrouwen in hun omgeving, besluiten Stijn en Frenk Merk in Uitvoering nu eens écht op de kaart zetten.

Het lijkt met toch wel pijnlijk om een avontuur te starten en daar financieel zo op leeg te lopen. Hoewel ik er vanuit ga dat er aan dit boek door Kluun wel verdiend is, kan hij de tegenvallende verkopen van de vlaggen, t-shirts, petten en fluitjes mee compenseren. Een luchtig verhaal om te lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten