Amsterdam, 1998. Iedereen verdient geld. De beurs floreert, de
reclamewereld bloeit, het nachtleven bruist. RoXY en iT zitten wekelijks
vol, Amsterdam is on top of the world. In dat jaar beginnen Stijn en
Frenk, hun creative & marketing agency Merk in Uitvoering.
Het gaat ze voor de wind. Tot Charles 'de schuld van alles' langskomt
met een briljant idee voor de GayGames, die in de zomer van 1998 in
Amsterdam worden gehouden. Niet gehinderd door enige kennis van de
gayscene dan wel door het kritische commentaar van vrouwen in hun
omgeving, besluiten Stijn en Frenk Merk in Uitvoering nu eens écht op de
kaart zetten.
Het lijkt met toch wel pijnlijk om een avontuur te
starten en daar financieel zo op leeg te lopen. Hoewel ik er vanuit ga
dat er aan dit boek door Kluun wel verdiend is, kan hij de tegenvallende
verkopen van de vlaggen, t-shirts, petten en fluitjes mee compenseren.
Een luchtig verhaal om te lezen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten