donderdag 17 oktober 2019

Remco Veldhuis: Lang verhaal kort

Met als subtitel: de Bijbel door de ogen van een leek.
Adieu Media
Vorige week ben ik bij de theatervoorstelling van Remco geweest. Zelf ben ik niet religieus opgevoed en weet een beetje wat er in de bijbel staat. Maanden terug kwamen we met zappen een programma van Jacobine  Geel tegen
 Zij sprak met Remco over deze voorstelling en ze lieten ook stukjes zien. Daardoor werd ik nieuwsgierig naar de voorstelling. Remco heeft een prettige manier van vertellen en de show had een extra lading, omdat zijn band met zijn vader ook belicht werd. Ik heb ervan genoten.
Nu is er een boekje van uitgegeven en dit is de letterlijke tekst van de show. Van de week gekocht en bijna in één keer uitgelezen. Het leuke was dat ik hem alles in mijn hoofd weer hoorde zeggen.

Opvallend de enorme hoeveelheid namen die hij voor God gebruikt. Ik ben wel nieuwsgierig hoe mensen die de bijbel "kennen" tegen dit boek aankijken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten