maandag 17 december 2018

Jojo Moyes - Een leven na jou

De Fontein Romans & spanning
Na zes heftige maanden met Will geleefd te hebben, is Lou Clark is niet langer een doorsnee persoon met een doorsnee leven. Maar als een bizar ongeluk haar dwingt terug bij haar familie in te trekken, heeft ze het gevoel dat ze weer net zo vastgeroest zit als voor Will haar wereld overhoop haalde.
In een poging zichzelf te dwingen uit haar veilige wereldje te stappen, meldt ze zich aan voor een groepscursus rouwverwerking. Haar medecursisten – vooral de aantrekkelijke Sam – helpen haar een nieuw perspectief te vinden. Tot iemand uit Wills verleden haar leven binnen stormt en opnieuw alles anders blijkt dan ze dacht. Kan Lou zich opnieuw uitvinden terwijl het lijkt of de hele wereld zijn best doet om haarzelf, haar familie en Wills familie vast te houden in het verleden?

Als luisterboek gelezen. Ik kwam er in het nawoord achter dat het een vervolg is op een eerder verhaal. Ik heb daar geen last van gehad. Het kan ook als alleenstaand verhaal gelezen worden. Het verhaal raakte me, omdat ik zelf bezig ben met een rouwproces, waardoor de stukken waarbij Louise aan het praten is over haar gevoelens in de groep, hebben mij aan het denken gezet. Of te wel voor dit moment een heel fijn verhaal.

Rond de kerst werd de verfilming van het eerste verhaal: Voor jou uitgezonden, In dit verhaal wordt daar regelmatig aan gerefereerd. Ik vond het een mooie film. Het is alleen altijd gek om de boekpersonages in het "echt" te zien. Als beelddenker heb ik snel een beeld van de hoofdfiguren uit een verhaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten