zondag 22 april 2018

Naima El Bezaz: Vinexvrouwen

Het leven in een Vinex-wijk verloopt niet altijd soepel. Daar weet Naima El Bezaz, die zelf al bijna tien jaar in zo'n buurt woont, alles van. In haar autobiografische roman Vinexvrouwen beschrijft zij het wel en wee van haar gezin in deze typisch Nederlandse nieuwbouwwijk.
Als Marokkaanse kijkt zij met een fris oog naar de Hollandse gewoontes, al speelt er nog iets anders mee: de Vinex-wijk wordt bevolkt door heel wat meer nationaliteiten. Terwijl haar dochter op school christelijke liedjes leert, verbaast El Bezaz zich over de Nederlanders. Ze snapt eigenlijk niets van hen. Hoog tijd dat zij eens een inburgeringscursus volgen!


Nieuwsgierig naar het verhaal over de Vinex-wijk, ben ik gaan lezen. Het kon me alleen niet boeien.  Er wordt een heleboel tekst opgeschreven, maar ik krijg op een derde van het verhaal nog niet het gevoel: "oh, hier gaat het verhaal over!"
Ik besluit de laatste twee hoofdstukken te lezen. het kan me nog steeds niet boeien.
Grappig om te zien op verschillende websites, dat ik niet de enige ben die zo over dit verhaal denkt.

Op naar het volgende boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten