maandag 9 mei 2016

Diana Gabaldon: het vuur van de herfst

Het is inmiddels meer dan twintig jaar geleden dat Claire Randall via een magische kring van stenen in het door oorlog en plundering geteisterde Schotland van de achttiende eeuw terechtkwam. Nu is ze voor de tweede maal teruggereisd, om de rest van haar leven door te brengen bij haar geliefde, de innemende Schotse Hooglander Jamie Fraser.
Het jaar is 1767, Jamie en Clare zijn inmiddels terechtgekomen in Charleston, Zuid-Carolina, aan de vooravond van de Amerikaanse Burgeroorlog. Op zoek naar een nieuw leven zonder oorlog en geweld sluiten ze zich aan bij een groep Schotse Hooglanders in ballingschap.
Maar Claire heeft iemand achtergelaten in het heden: haar dochter Brianna. Nadat Brianna een ontdekking heeft gedaan die haar tot in haar diepste wezen raakt, besluit ze terug te reizen naar het verleden, op zoek naar de vader die ze nooit heeft gekend, en daarmee zet ze haar toekomst op het spel.

Zodra er een nieuw boek uitkomt van de Reiziger serie, begin ik weer bij het begin, het eerste boek. Waardoor ik de eerste boeken bijna kan dromen.Gelukkig vind ik dat helemaal niet erg.
Dit verhaal geeft me meer oh.. zat dat zo, of: dat was ik even vergeten.
In het begin dacht ik, ik ga niet lezen wanneer Theo thuis is. Dat lukt niet altijd, soms zit ik zo in het verhaal dat ik het boek niet meer weg kan leggen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten