vrijdag 9 januari 2015

Roald Dahl: Joris en de geheimzinnige toverdrank


Joris (8), enig kind, haat zijn inwonende grootmoe omdat ze hem commandeert, bang maakt en altijd moppert. Van tientallen huismiddeltjes brouwt hij een toverdrank, waardoor ze meters lang wordt. Als Joris van zijn vader, die geld ruikt, meer toverdrank moet maken, mislukt dat. Grootmoe drinkt hiervan en krimpt net zolang tot ze is verdwenen.

Gisteren liep ik op het station langs de bak, waar de Metro's in liggen. In mijn ooghoek zag ik iets dat daar niet in thuishoorde. Ik ben terug gelopen om te kijken wat het was. Er lag een losgelaten boek in. Een boek dat iemand gelezen heeft en die het op reis stuurt naar een ieder die het lezen wil. Ik ben het boek gelijk gaan lezen. Via bookcrossing Nederland heb ik het boek als gevonden aangemeld. Wanneer mijn moeder het gelezen heeft, ga ik het boek weer "loslaten in het wild"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten