donderdag 20 september 2012

Tineke Beishuizen: Het dagboek van Anne-Wil

Na het verongelukken van haar man Rob blijft Anne-Wil achter met twee tieners, Manon en Bart. Twee jaar later begint ze dit dagboek, waarin ze schrijft over haar verdriet en over het alleen opvoeden van haar twee kinderen, die door het verlies van hun vader ook niet onberoerd zijn gelaten. Ze schrijft openhartig over de ups en downs van een ander leven, een leven zonder Rob. Over haar onzekerheden en emoties, over nieuwe en onverwachte gebeurtenissen.

Dit verhaal is eerder in column vorm in de Libelle verschenen. Dat is een van de eerste stukjes die ik lees, wanneer het blad op de mat valt.. Ik vind het leuk om een inkijkje te hebben in een ander huishouden. Oké, ik weet dat het niet gaat over echte mensen, maar Tineke heeft een meeslepende manier van schrijven. Ik ben van de week een paar keer erg laat gaan slapen, ik kon het boek niet wegleggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten